Pitanje - odgovor

Nastavljamo dalje sa pitanjima koje postavljate ispod statusa.
Q:
Top tekstovi k'o i uvijek... Interesuje me tvoj stav o reverse dietingu, kao i German Volume Treningu... znam da jos dok smo suradjivali tvoj lijek za moje quadove koji su tada debelo zaostajali je bio cucanj 10x10 i par izolacijskih vjezbica pa pretpostavljam da vjerujes u bar neki oblik toga. A ne bi bilo lose ni da pises o svom treningu nogu s obzirom da govoris kako ne radis cucanj. Naravno ne u detalje nego cisto da se dotaknes nekih osnovnih principa...
A:

1.
Interesuje me tvoj stav o reverse dietingu, kao i German Volume Treningu... znam da jos dok smo suradjivali tvoj lijek za moje quadove koji su tada debelo zaostajali je bio cucanj 10x10 i par izolacijskih vjezbica pa pretpostavljam da vjerujes u bar neki oblik toga.
------------
GVT zapravo i nije trening koji su izmislili Njemci, vec je jedan od brojnih sistema pokradenih od iron gurua Vince Gironde. Inace je bio natural citav zivot, spremao je brojne bb. Gvt se svodio na 10x10 sa 60%. Ista radna tezina u svim serijama, naredne nedelje dodajete 5 kg, ukoliko normu ostvarite i naredne nedelje dodajete 5 kg. Sistem koji je na papiru mogao djelovati primitivan i nedovrsen davao je impresivne rezultate u periodu 6-8 nedelja.
Trenirao sam judo i bio sam definitivno pretreniran u to vrijeme. U teretani sam radio dosta nepregledno, nesistematski, precesto do otkaza. Na bb forumu koji sam posjecivao usao sam u pricu sa covjekom kog sam uzeo kao autoritet, iz razloga sto je vodio pripreme njemackih judo juniora. Poceo mi je pricati da su njemci takvi analiticari da su analizirali procenat tehnika ciji je ulazak rezultovao ostvarenjem tehnike, ukoliko je procenat bio nizak - ta tehnika se nije ni radila. Imali su detaljne mjere obima struk, nadlakt, podlakt, butine, listovi, prsa... svih juniora. Radne tezine na sq dl i bp.. Predlozio mi je trening koji mi je izgledao cudno, ali mi je nadodao sa 75 na 83 kg i snagu iz nedelje u nedelju.
1
Ravni bp
10x10
Zgib uski podhvat
10x10
Dodatno opt 5 kg svake nedelje
2
M.press 10x10
Cucanj 10x10
3
Mrtvo 10x10
Propadanja 10x10. Dodatno opt 5 kg svake ned
Moje tijelo je tada napravilo superkompenzaciju i eksplodirao sam..iz te pretrenirane tacke dodao sam vise nego sto sam mogao vjerovati.
...Zasto je sistem radio. 60% i ponekad i bez i jednog otkaz seta odradis zadato. Vidis ljude koji treniraju par godina, vecina nakon prve godine ne nastavlja napredovati. Prvih 6-9 mjeseci svi lagano ostvaruju prirast snage, poceli su ravni bp sa 40 kg i rade ga sa duplo vecom tezinom u serijama. I onda u nekom periodu vecina, ne zbog natural platoa vec zbog pristupa treningu i ishrani, ne osigura dalji linearni rast snage. Naturalci koji se isticu pristojnom hipertrofijom su po pravilu snazni.
Nema nista posebno u 10x10, odradilo bi posao i 8x8 i 6x6 samo postani dramaticno snazniji...
Sistem je jednostavan ali genijalan. Koliko ljudi odradi veliki broj vjezbi na kojim vrti iste radne tezine mjesecima.
Meni recimo odgovara da variram volumenom i intenzitetom a da opet konstantno pregledno napredujem.
Krenem sa 4 serije veslanja 100x10-12....lagano...naredni trening odradim 6 setova 100x10-13...naredni 8...onda oborim na 4 serije ali radim sa 120 kg...i opet do dizem na 6...pa na 8serija....nacina je mnogo ali progresija mora postojati. Gvt nije magican ali objasnjava dobro. I svako ce saznati dosta o tipu misica i cnsu po tom kako mu tijelo podnosi sam sistem.
Ako kazem da ne radim cucanj to ne znaci i da ne radim hack ili fr sq sa 160 kg. U tvom slucaju u periodu kad smo radili, zateklo me stanje nekog ko noge nikako nije ni radio. U to vrijeme sam bio stava da bez cucnja ne mozes odraditi noge. Mojim kvadovima je sam cucanj bio dovoljan da imam balvane. Tu sam trebao par godina da vidim da nije svakom isto i da imas situacije Savica i njegovog cucnja od blizu 300 kg. Dobio je od toga preveliki glut, za nekog je mnogo produktivnije raditi prednji cucanj. Ovaj navedeni Vince G. nije dozvoljavao cucanj u svojoj teretani iz navedenog razloga.
Vrijedi za svaki misic;mudro treba izabrati pokrete. Neces isto pristupati treningu ledja ako zahtjevas sirinu ili dubinu ledja, treningu prsa ako popravljas gornji dio prsa...
2
Dalje pitao si mislienje za reverse dieting.
Prici moramo pristupiti iz vise uglova.
Koliko je dieting zapravo uradjen. Da li je bf spusten, kako koliko i sa koje polazne tacke. Ukoliko ste sa 15% obarali na 5%, ili sa 30% na 12% nije isto. Sto ste vise izmucili tijelo, veca je sansa da vratite veliku kolicinu sala u kratkom periodu opustanja.
Dalje se moraju situacije razloziti na:
Npr
*Neko ko se skinuo sa aas,tiroidnih, i pristupio reverse dietingu.
*ostavio hormone u reversu
*neko natural prije i posle
*neko ko uzima hemiju prvi put u reversu
Za svaku od navedenih situacija pristup mora biti drugaciji. Neko ko je dugo zderao t3/4 kao tic-tac bombone... moze doziviti i da se po ukidanju terapije, masti na smijesno kcal. Svako je slucaj za sebe na osnovu brojnih parametara.
Kad pricamo o naturalcu u reversu. Ukoliko je tijelo proslo torturu i bf je spusten daleko od homeostaze...tada je i tiroida usporila, nivoi testosterona su u padu, grelin leptin, metabolizam se usporio radi ocuvanja..ne zelis jesti previse, niti bi natural vjezbac trebao ici u bulk mase..Ako jedes previse u tom prvom periodu kad je hormonalni balans narusen, rizikujes da vratis sve sto si rezao i jos novih 10 kg...
Mnogi se po apetitu ravnaju, ali zapravo taj apetit nemate na masi vec na defki....kad dobijate dovoljno hrane nivoi leptina saradjuju sa vama, apetit se smanjuje....kad smo duze u deficitu taj apetit ide pod ruku sa usporenim bazalnim metabolizmom. Kao sto sam pisao vec, salo adipozno tkivo je endokrini organ koji ima komunikaciju sa mozgom.
Predlazem da otrpite taj period u kom ste ekstremnije gladni i da postepeno dizete kcal. Mogu jaka punjenja 1u7 dana proci kao metabolic booster i da glava bude mirna. Te da tiroidu oporavljate i dajete mogucnost i dovodjenja leptina u normalu...A samim tim i apetita i bazalnog metabolizma. Neka u tim punjenjima bude i masti i secera jer ih leptin zahtjeva, zato i imate cravingse. Ukoliko u ostalim danima niste pretjerali vec unos hrane drzi optimalnim, ovo bi itekako trebalo pomoci...
Sam reverse diet bi bio drugaciji za zensko, za muskarca sa 60-80-100-120 kg misica. Ali sta mu je zapravo cilj. Kada reverse diet smatramo uspjesnim. Meni primjer jednog uspjesnog reversa jeste Leo Vladimir koji je bio pomastan na 400uh, da bi izgradio tijelo koje trazi 700uh+1ogroman junk obrok, samo da bi odrzao 115 kg. Forma kao 4weeks out, kvadovi kao za bine. Nisu svakom mogucnosti iste, ali svako moze ispraviti metabolicku stetu koju je napravio. Spremao sam bikini takmicarke na 150 gr hidrata, i bile su odranije nego neki bilderi na 0uh na duze staze. Ukoliko se prodje kroz vise perioda rada na volumenu i rada na %bf tj masa-defka perioda...pametnim i sistematskim radom se moze dosta.

Comments

Popular posts from this blog

Genetika